sangoes2cambodia.reismee.nl

Welkom op mijn Reisblog!

Weet u nog? Zondag 8 maart 2020: met een rugzak vol goesting vertrok ik toen richting Laos. Om zo halverwege mijn tentje op te kunnen slaan in buurland Cambodja. Bijzonder strak plan dacht ik toen. Al liep het even anders. Dat laatste hoofdstuk althans. Laos kon nog netjes - zij het op de valreep - afgevinkt worden. Deel 2 daarentegen, Cambodja, was even andere koek. Erbinnen geraken: ça va nog. Maar de omgekeerde beweging leek precies niet zo evident. U weet wel: Corona enzo. En geannuleerde vluchten, en gesloten landsgrenzen en een repatriĂ«ring en blablabla
 . Een regelrechte soep dus. Voor ieder van ons uiteindelijk. Ruim 2 jaar lang.

Maar goed. Intussen zijn we 3 jaar, en een lijf vol boosterprikken verder. Van dat ene beruchte virus lijken we alvast dus verlost. Daar ga ik van uit. Dat andere virus - het reisvirus – lijkt minder makkelijk te temmen. Tot u spreekt dan ook een overtuigde anti-vaxer.


Mijn pijlen zijn nu dus enkel gericht op Cambodja. En ze zijn vlijmscherp gesneden. Geen totaal onbekend terrein meer. Da’s wel waar. Ook al heb ik er destijds enkel desolate straten en gesloten gebouwen gezien en wanhopige reizigers tegen het plakkerige lijf gelopen: ik heb er nog een ferm eitje te pellen. Het hoogtepunt van de reis – de archeologische site van Angkor Wat in Siem Reap (check de Cambodjaanse vlag) – moest toen de ultieme afsluiter worden. Ook hier : geen binnenkomen aan, wegens toe. Gesloten. Potdicht. We gooien de boel nu ondersteboven en starten de reis hiermee. Ik laat me geen 2 keer vangen. Ik zal mijn luttele voorbereidingen van de vorige keer dus achterstevoren moeten lezen. Zal wel lukken. De Arabieren lezen al heel hun leven zo. Mijn gepersonaliseerd toegangsticket - met verplichte foto en al - is alvast in de sacoche. Of rugzak, zo u wil. Ik mag er over een tijdspanne van 7 dagen welgeteld 3 dagen rondzwerven. En ik ga er mijn tijd voor nemen. Dat denk ik toch. Al zal het ongetwijfeld rap jukken om verder naar andere oorden te tjolen. We zien wel hoe snel de ‘archeologische-tempel-vermoeidheid’ zal toeslaan. No stress. Want zo’n kenner ben ik nu ook weer niet. En een heilig boontje al evenmin. De eerste dagen hoop ik alvast nog met een frisse en open blik ten volle van al die boeddhistische pracht te kunnen genieten. Dat moet nog net lukken. Samen met half China wellicht. Dat dan weer ook. Want ook zij hebben de weg naar Cambodja intussen blijkbaar teruggevonden. Ze lopen dus niet enkel de Brugse kasseien weer sjiekeplat. Je herkent ze trouwens nog steeds aan hun gespleten ogen. Maar ook wel aan hun mondmaskers. Ook dát zal vermoedelijk weer tot mijn standaard-garderobe gerekend moeten worden. Ik kan er perfect mee leven.


Maandag 6 maart beginnen we dus aan missie Cambodja 2.0. Via een tussenlanding in Dubai en vervolgens Bangkok, hoop ik een kleine 24u later (je moet er blijkbaar wat voor over hebben) de Cambodjaanse grond te mogen kussen. Volgens het laatste weerbericht: enkel zien dat ik mijn lippen niet verbrand. Just saying. Mijn visum werd intussen ook al netjes geregeld. Met dezelfde verplichte foto. Cambodja binnen geraken zou dus - ook nu - geen probleem mogen zijn. Een zin die me verdacht bekend in de oren klinkt. En een kleine 3 weken later – ergens op zaterdag 25 maart – is de Belgische grond weer aan de beurt. Dat ‘kussen’ hou ik daar nog even in beraad. De dag dat het Belgisch zomeruur nota bene weer in voege gaat. Altijd leuk voor jetlag enzo. Ik zal er niet van wakker liggen. Of misschien net wel. Wie zal het zeggen.

Enfin. Wat er tĂșssen die 2 data zal gebeuren, zullen jullie hier netjes kunnen meevolgen.


Zo. Ik heb gesproken. U weet intussen nog wat u te doen staat? Gegevens achterlaten op de mailinglijst hier ergens links of rechts. Zoek het zelf maar uit. En vanaf dan lekker meegenieten. En laat ons er vooral geen monoloog van maken. Uw stem telt ook. Da’s zeker da.


Leuk dat je met me meereist!


Groetjes,


San

Reacties

Reacties

martine

geniet ervan Sandra. blij dat ik weer beetje kan meereizen

Yannick Lagast

Maak er een fantastische tijd van, Sandra!

Serge

Super, dat wordt weeral genieten, voor jou maar ook voor ons!
Jou reisverhalen zijn de sappigste om te lezen, je schrijfstijl in onmogelijk te evenaren

Ik ben blij dat ik wederom mag meegenieten.
Je trouwste fan en “kapper” x

Lotte

Geniet van deze reis! Tot schrijfs en wees voorzichtig

Chantal

Super, geniet met volle teugen en superleuk dat we mogen meegenieten.

Hilde

Heel blij voor jou dat het weer kan! En dat we een beetje mogen meereizen, al is het vanop een keukenstoel, zonder foto, en zonder kussen, de grond of whatever.
Wonder. Wander. Repeat. ???

Iris

Tof,om te mogen meelezen. Ik kijk alweer uit naar je nuchtere grappige kijk op de dingen van t leven, elders in de wereld. Succes en goeie reis!

Jo & Els

We genieten zeker mee vanop het thuisfront. Veel plezier!!

Karen

Ik kijk al weer uit naar je verhalen. Geniet van de reis!!

jezus

Hey, ook ik ben weer heel verheugd deze blog te mogen volgen, al hoop ik er de tijd voor te vinden. Nu je voor 3 weken weg bent, is mij een loodzware verantwoordelijkheid in de schoot komen te liggen, zijnde onze stammoeder bewaken, en reken maar dat ik dit letterlijk zal nemen, geen enkel risico kan hier genomen worden, alle hulplijnen worden ingeschakeld volgens een strak schema. Ze zal geen stap verkeerd mogen zetten of we zullen het zien. Ik zal je netjes proberen op de hoogte te houden, tenmiste dus als ik nog een gaatje vind hiervoor.
Geniet maar eens zo hard je kan. Het zou al erg moeten lukken dat er ondertussen een ander virus opduikt.
Weet dat de tijd razendsnel vooruitgaat, de weken vliegen voorbij en voor je het weet zitten we weer samen aan de spaghettitafel, dus ga ervoor!

Carlo, den Italiaander

D’amuzeleute! En weet, het woord “potdicht” zou ik ter plaatse niet te veel gebruiken, ze gaan je er scheef bekijken

Ik kijk uit naar je belevingen en de verhalen erover.

Vincent

Mooi, brei maar een fantastisch vervolg aan je 2020 reis!

Marianne

Jaaaah ! Daar gaat ze dan weer. Wat hebben we er - samen met jou - lang moeten op wachten! Geniet, lieverd. Zoals alleen jij genieten kan ♄

Your favourite callgirl

Geniet van Cambodja - the sequel! Hopelijk een veel betere ervaring dan het eerste deel. Stay safe!

Rudy en Marcellina, de buren van mamaatje...

We zijn reuzebenieuwd! Geniet ervan, wij zorgen voor je thuisfront in Elzenbosselke!

Nathalie

Ook ‘bachten de kuppe’ kijken we uit naar je heerlijke verhalen. Geniet er van en keep safe !

Guido

Allé we zijn weervertrokken voor enkele weken heerlijke lectuur, vakantielectuur met humor. We zagen we echt naar uit. Wanneer je loopt op je rode schoentjes zucht dan niet dat ze teveel kremmen. En wat betreft de kussen wanneer je terug bent, wij komen pas in september er is dus geen haast bij. Geniet met al je zintuigen en doe geen domme dingen.
Abrço forte

Kim

De max dat je eindelijk terug kan doen waar je hart van vol is! Het beste daar en geniet er vooral heel erg van!!!! Ik kijk er al naar uit om hier je avonturen te kunnen lezen Grtz

Barbara

Blij dat je weer kan reizen, blij dat we een beetje mogen meereizen. Geniet er van, kijk al uit naar je avonturen..

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!