sangoes2cambodia.reismee.nl

De langverwachte 3-daagse

Ondertussen, in Siem Reap. Nog heel even, want laatste dag. Me happy. Niet zozeer omdat ik de deur van mijn 1ste bestemming achter mij toe mag trekken - eigenlijk helemaal niet zelfs, maar vooral happy om toch een en ander af te kunnen vinken van mijn bucketlijstje. Met groene CM-stylo. Al zou dit met een simpele bic ook wel lukken. Niet nodig dus om nu al nostalgisch te doen. In de eerste plaats, hoe raadt u het : Angkor Wat. Daar ga ik dus weer, I know. Inclusief speciale vermelding voor de tempel Ta Prohm. Ook wel gekend als de 'Angelina Jolie Tempel'. Voor de kenners of geïnteresseerden onder u: iets met de film Tomb Raider met Lara Croft. Ik ben geen kenner. China wel. Dat was duidelijk. Wegens vechten en aanschuiven voor een foto op een welbepaalde plaats. Ik ben geen vechtersbaas, een voorkruiper al evenmin, maar uiteindelijk toch bezweken en de camera boven gehaald.Met alle Chinezen, en dus ook met den dezen. Zo gaat dat hier.
Geen idee eigenlijk wát ik precies getrokken heb. Een hoop stenen, dat in ieder geval. Maar dat zou je eigenlijk ergens van al mijn foto's van de voorbije dagen kunnen zeggen.

De 3-daagse van Angkor Wat is er één op 2 fietswielen geworden. Een survival-tocht op 2 wielen eigenlijk. Eerst en vooral, omdat de verkeersregels hier wat verwarrend zijn. Of misschien eigenlijk net niet: doe gewoon wat je denkt dat het verstandigst, slimst en het veiligst lijkt, en je geraakt overal. Of toch in elk geval in Angkor Wat. Dus dat viel even mee. Conclusie na 3 dagen: ik ben een verstandige, slimme en veilige vrouw. Wat dat laatste ook mag betekenen. Ik probeer die lijn door te trekken.

En een survivaltocht ook wel omwille van de broeierige weersomstandigheden. En bovenal : de strikte dresscode - zoals in zovele boedhistische landen - bij het bezoeken van heilige tempels: met bedekte schouders en knieën. Sans pardon. Kwestie van de goden niet te bruskeren wellicht.
Anyhows, ik had geen goesting om vervloekt te worden, dus op dag 1 braafjes in T-shirt en lange broek de spelregeltjes gevolgd. Na 2 seconden al dikke spijt wegens overduidelijk overdressed. Dag 2 al wat gedurfder gekleed, nu met T-shirt en korte broek ("ik sleur die dan wel over mijn knieën"). Met goedkeuring van de Canadees uit mijn hotel die een dag eerder ook in short en teensletsen vertrokken was, en hij leeft op vandaag nog steeds. Niet vervloekt dus. Al had ie achteraf wel spijt van die sletsen. Veel plakkerkes nodig gehad enzo. Namelijk niet zo handig om hiermee op scheve en onregelmatige treden en rotsen te klauteren. Dus misschien dan toch een beetje vervloekt. Maar los daarvan op dag 3 toch T-shirt en short ingewisseld voor het - naar boedhistische normen - nog gewaagdere topje en korte fietsbroek. Astemblief.En nen lange, brede sjaal. Dat dan ook weer. Om mijn bruskerende knietjes en schouders te bedekken.Fietsbroek mét zeem (ja, ik ben goed voorbereid). Geen dag te vroeg (eerder te laat): de smalle Aziatische fietszadels zijn duidelijk niet gemaakt voor de kloekere Europese billen. Ik vermoed dan ook dat de volgende 3-daagse in hoofdzaak al rechtstaand zal doorgebracht worden. Maar wishfull thinking wellicht, gezien de verplaatsing naar mijn volgende bestemming, Battambang, met de boot zal gebeuren. Een houten boot. Met houten zitplanken en al. Afhankelijk van het waterpeil (nu op z'n laagste, gezien de droogste periode van het jaar), een tochtje van 8u of meer. Dus dat wordt even improviseren wat die getormenteerde billen betreft.

Bon, voor zover mijn (medische) update. Hoe gaat het nog met jullie? Nietteveel last ondervonden van de sneeuw? Niet teveel uitgeslierd enzo? Of op jullie gat gevallen? Kan pijnlijk zijn, hé?

S

Reacties

Reacties

Hermine

Hellow my dear, je verslag leest als een trein! Met zachte kussens, kwestie van de billen niet te tormenteren ? have fun!

Elke

Hey Sandra,
Het is een plezier je avonturen te lezen ?
Ben alvast benieuwd naar het vervolg!
Amuseer je daar en bruskeer er maar op los ?

Mia

Zalig, San! Je bent een verstandige, slimme en veilige vrouw ???

Guido

Driedaagse, wij hebben ook onze driedaagse achter de rug, drie dagen Hannshof, jou wel bekend. Drie dagen tuin opkuisen en onkruid van tussen de stenen halen. Dus stenen hebben we ook gezien. Maar toch wat jaloers op jouw driedaagse. Hier ook broeiend heet,je kent het wel, dus niet op ons gat gevallen. Tot gauw.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!