sangoes2cambodia.reismee.nl

De balende stekker

Ja, u heeft de titel goed gelezen, en nee, ik kan er niet mee lachen. Zelfs niet een klein beetje. En van jullie wordt krak hetzelfde verwacht. Mijn Cambodjaanse dagen zijn dus geteld. Ik ben intussen alweer aan de hele vlieg-reutemeteut begonnen. In omgekeerde volgorde weliswaar : de 24 uur van Phnom Penh - Bangkok - Dubai- Brussel - Beernem - Brugge. Zopas deze bittere pil proberen doorslikken met een glas Thaise rode vliegerwijn. Ook al zijn pillen en alcohol niet de perfecte mix. 't Kan me werkelijk geen zak schelen.

De voorlaatste dag, donderdag 23 maart: nog 1 lange bus-verplaatsing, die van Kampot - Phnom Penh. Mijn kotmadam stond er op als ontbijt nog snel 3 eieren in de pan te smijten. Protesteren had geen zin. Afbieden naar 1 ei of - bij wijze van compromis - naar 2, al evenmin. Tel bij dit eierfestijn nog een vers(af)gebakken baguette, en een halve fruitgaard aan sappig vers fruit bovenop, en ik wist al dat ik me geen zorgen ging moeten maken om middag- of avondeten te zoeken. Enfin, nog een laatste groet, twijfelachtige en plakkerige knuffel zelfs, om uiteindelijk af te sluiten met de al vaker gebruikte traditionele woorden - Schwarzenegger in gedachte: "I'll be back" (en nu herlezen op z'n Schwarzeneggers) :-)

De laatste dag, vrijdag 24 maart: al kweetnie hoe vroeg wakker, ook al is mijn vlucht maar vanavond laat. Niet van nie kunnen, maar eerder van niet willen. Gewoon. Om nog een laatste paar uur te kunnen genieten van het gevoel van ultieme vrijheid, zon en - zelfs - voorbijrazend verkeer. Nu het nog kan en mag. Want binnen afzienbare tijd is het allemaal vooral weer veel moeten en weinig mogen. Ik zal er weer lekker frisjes bijlopen als ik in de luchthaven kom, bedenk ik nu. Maar ik verzin wel iets. Zorgen voor later. Al huiver ik nu al bij nog maar de gedáchte om straks sletsen, short en shirt te moeten inwisselen voor... . Ja, voor wat eigenlijk? Geen flauw benul in welk seizoen ik zal terecht komen. Best eens meteo.be checken subiet.
Een kleine inzinking later : serieus, zeg?? Herfst??Dat wordt diep grabbelen in die rugzak. Uiteindelijk toch nog iets met lange mouwen en pijpen gevonden. Mijn maag keert om. Weet niet eens of ik zo gerimpeld op de vlieger zal toegelaten worden. Ik zou haast beginnen hopen van nie.

Even later : Zo, vlucht 1 op 3 is al achter de rug. 't Was maar een opwarmertje. Een vluggertje eerder van ruim 1 uur maar. Straks begint het echte werk. Nog even tijd dus voor jullie tussen 2 vluchten in, vooraleer er een dikke streep getrokken wordt onder deze blog. Want aan alles komt een eind. En al helemaal aan mooie liedjes. En aan mijn uurtje gratis WIFI ook, dus dat wordt nog even snel tokkelen.

Bij deze : Dankjewel om me zo trouw te volgen. Het nadenken over een volgende reisbestemming kan bij deze beginnen. Suggesties altijd welkom, al zal ik wellicht toch gewoon mijn goesting doen.
Genietvan jullie weekend. De volle 47 uur lang.
Nog wat praktische afspraken: ik hoef maandagmorgen niet met een tuktuk opgepikt te worden naar de buro. Een ontbijtje met verse ananas daarentegen, watermeloen, dragonfruit en sappige mango zou dan wél weer geapprecieerd worden. En laat me misschien gewoon een beetje met rust. Of kom af en toe eens over mijn kopke aaien. Uit compassie.
Deal?

S x

Reacties

Reacties

chantal

Een goeie terugreis en bedankt dat we even mee mochten op roadtrip . En met jouw opgeladen batterietjes zal da wel lukken aan den buro .

Jezus

Hallo, blij dat je op komst bent. Het is hier herfst, dat wordt schrikken. Ik zet alvast een warme kom soep klaar. Doei!!

Your favourite callgirl

Heerlijk om die sappige reisverslagen te lezen! Weer eentje om af te vinken op je bucketlist. Welkom terug in ons Belgenlandje, nu aftellen naar de volgende. En hopelijk zat er wat zon en warmte in die rugzak van jou, naast die teensletsen, shorts,… We snakken er hier naar!

Iris

Wat ik onthoud: Het douchen met (mountainbike)kleren aan is een blijver. Vanaf nu bij een Bounty-traktaat zal dit gelinkt worden aan een kapotte kokos douche-gel flesje. Lezen over zon, stranden, cocktails... en dit in een herfstig België, bevestigt eigenlijk alleen maar dat jij een goeie keuze hebt gemaakt om deze reis te ondernemen. En wij niet. Gelukkig dat we mochten meelezen. Merci voor de blog en nu op naar Volendam. Suggestie voor een volgende reis.

Lotte

Heyla San, wat fijn om je verhalen te lezen. Het ziet er naar uit dat je een mooie tijd had en we dringend eens moeten bijbabbelen (met Fien erbij zou het compleet maken ;) ).
We zien elkaar heel binnenkort!
x

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!